Wykorzystujemy pliki cookies!
Dowiedz się więcej poniżej:
Polityka Prywatności
O ciasteczkach
Accept
Wiadomości ŁódźWiadomości Łódź
  • Finanse / Biznes
  • Kultura i sztuka
  • Społeczeństwo
  • Technologie
  • Zdrowie, styl życia
  • Praca Łódź
Reading: Nowy raport FPPE pokazuje, jak mądrze rozwijać miejską infrastrukturę ładowania dla pojazdów elektrycznych
Share
Notification Show More
Latest News
Kiedy warto wybrać się do uroginekologa?
Artykuły Partnerów Zdrowie, styl życia
Jak w łodzi seniorzy spędzają czas wolny?
Artykuły Partnerów Społeczeństwo
Jednodniowe wycieczki dla przedszkoli w okolicy dużych miast
Artykuły Partnerów Kultura i sztuka
Jak przygotować się do matury 2025? Sprawdzone metody nauki
Artykuły Partnerów
GDDKiA: droga to nie wysypisko
Społeczeństwo
Aa
Wiadomości ŁódźWiadomości Łódź
Aa
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Wiadomości Łódź > Blog > Technologie > Nowy raport FPPE pokazuje, jak mądrze rozwijać miejską infrastrukturę ładowania dla pojazdów elektrycznych
Technologie

Nowy raport FPPE pokazuje, jak mądrze rozwijać miejską infrastrukturę ładowania dla pojazdów elektrycznych

Wiadomości Łódź
Last updated: 2022/05/17 at 2:05 PM
Wiadomości Łódź
Share
4 Min Read
SHARE

Raport pokazuje 3 różne modele rozwoju infrastruktury ładowania aut elektrycznych, to podstawa do analizy czy wybrane strategie rozwoju infrastruktury przyjmą się w polskich miastach. Fundacja przedstawiła pomysły na rozwój infrastruktury ładowania według władz Utrechtu, Londynu i Oslo. W raporcie omówiono także możliwość adaptacji wybranych rozwiązań do Polski.

„Dobór rozwiązań dla konkretnego miasta, a nawet dzielnicy, powinien wynikać z kompleksowej analizy danych, lokalnych uwarunkowań czy możliwości władz lokalnych. Nie wszystkie przykłady sprawdzonych w praktyce rozwiązań w miastach europejskich będą mogły być zastosowane przez polskie władze lokalne z uwagi na odmienny charakter zabudowy miejskiej czy inne krajowe regulacje prawne. Warto czerpać z wiedzy innych, ale nie koniecznie kopiować ją 1:1” – komentuje autor raportu, Jacek Mizak.

Doświadczenia płynące z różnych miast pokazują, że nie ma jednej recepty i dobrego modelu rozwoju infrastruktury. Kluczem jest zrozumienie lokalnych potrzeb oraz wykorzystanie analizy danych, która pozwala na bieżąco planować rozbudowę sieci. Innym ważnym elementem sukcesu jest ścisła współpraca z operatorami sieci dystrybucyjnej. Wszystkie dobrze funkcjonujące systemy infrastruktury do ładowania spełniają też trzy ważne funkcje: zapewniają możliwość ładowania w pobliżu miejsca zamieszkania, dają dostęp do okazjonalnego ładowania w miejscach użyteczności publicznej oraz pozwalają na uzupełnienie energii w jak najkrótszym czasie, jeśli jest to np. potrzebne przed dłuższą podróżą.

Przy utrzymaniu obecnego tempa wzrostu rozwoju rynku samochodów elektrycznych w Polsce zapotrzebowanie na infrastrukturę będzie rosło szybko. Na koniec 2019 r. wskaźnik liczby pojazdów elektrycznych przypadających na jeden ogólnodostępny punkt ładowania wynosił 4,76, ale już na koniec 2021 r. wartość wskaźnika wyniosła 10,04. Oznacza to, że w ciągu zaledwie dwóch lat liczba pojazdów elektrycznych przypadająca na jeden ogólnodostępny punkt ładowania wzrosła dwukrotnie.

W miastach rozwój infrastruktury publicznej jest najważniejszy – to w nich najwięcej osób jest pozbawionych możliwości ładowania na prywatnym miejscu parkingowym, postojowym czy w garażu. Skala wyzwania jest duża, a czas nie działa na korzyść miast. Obecnie oczekiwanie na budowę przyłącza przez operatora sieci dystrybucyjnej w niektórych przypadkach sięga nawet 3 lat (sic!).

Biorąc pod uwagę skalę wyzwania i obecną sytuację, miasta już teraz powinny systemowo podejść do budowy infrastruktury ładowania. Warszawa nie zrealizowała żadnego z zaplanowanych 800 punktów ładowania. W Łodzi dopiero niedawno zakończono prace nad planem, a Kraków nie posiada go wcale, z uwagi na sytuację związaną z pandemią COVID-19. Nie oznacza to jednak, że we wszystkich miastach jest tak źle – Gdańsk, Gdynia czy Olsztyn zrealizowały terminowo swoje plany. Elbląg, Włocławek i Koszalin również niemal spełniają obecne wymogi ustawowe w tym zakresie.

Potrzebne jest przyspieszenie budowy miejskiej sieci ładowania, ale koncentrowanie się tylko na krótkim czasie realizacji i na liczbie punktów będzie ryzykowne.

„Bez przemyślanej polityki miejskiej infrastruktura będzie powstawać tam, gdzie będzie najłatwiej i najszybciej ją wybudować, ale to nie zawsze oznacza miejsce, w którym będzie najbardziej potrzebna” – podsumowuje Marcin Korolec, prezes FPPE.

Raport jest dostępny TUTAJ.

KONTAKT:

Więcej informacji udziela Hubert Różyk

e-mail: hubert.rozyk@fppe.pl

tel. 602 214 340

www.fppe.pl

Źródło informacji: Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych

 


Źródło: pap-mediaroom.pl

You Might Also Like

MC: Cyfrowe priorytety polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej (komunikat)

Człowiek w centrum cyfryzacji

Szybki internet na terenie całej Polski to bezpieczeństwo i sprawne działanie państwa

MC: `Klub Cyfrowych Możliwości` zmieni edukacyjne i zawodowe aspiracje dziewczynek (komunikat)

Segmentacja rynku jako część ukierunkowanych kampanii e-mailowych

TAGGED: Ekologia, elektromobilność, Motoryzacja, Raporty

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
[mc4wp_form]
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Wiadomości Łódź 17 maja 2022
Share this Article
Facebook Twitter Copy Link Print
Share
Previous Article Medicover przejmuje McFIT Polska i rozszerza sieć fitness do ponad 100 klubów
Next Article MSZ: Konferencja pt. Promocja bezpieczeństwa i stabilności na obszarze OBWE poprzez zrównoważone ożywienie gospodarcze po pandemii COVID-19 – akredytacje (komunikat)

Pozostań w kontakcie

1 Followers Like
1 Followers Follow
1 Followers Pin
1 Followers Follow
1 Subscribers Subscribe
1 Followers Follow

Najnowsze

Kiedy warto wybrać się do uroginekologa?
Artykuły Partnerów Zdrowie, styl życia 28 czerwca 2025
Jak w łodzi seniorzy spędzają czas wolny?
Artykuły Partnerów Społeczeństwo 2 czerwca 2025
Jednodniowe wycieczki dla przedszkoli w okolicy dużych miast
Artykuły Partnerów Kultura i sztuka 20 maja 2025
Jak przygotować się do matury 2025? Sprawdzone metody nauki
Artykuły Partnerów 1 kwietnia 2025
GDDKiA: droga to nie wysypisko
Społeczeństwo 12 marca 2025

ŁÓDŹ WIADOMOŚCI

Regionalny serwis informacyjny

ZP20 Piotr Markowski
Al. Komisji Edukacji Narodowej 36 / 112B
02-797 Warszawa

+48 733 644 002   |   office@zp20.pl

Informacje prawne

  • Polityka prywatności
  • Regulamin serwisu
  • Obowiązek informacyjny RODO

Kategorie tematyczne

  • Finanse / Biznes
  • Kultura i sztuka
  • Społeczeństwo
  • Technologie
  • Zdrowie, styl życia
  • Praca Łódź

Ostatnie artykuły

Kiedy warto wybrać się do uroginekologa?
Artykuły Partnerów Zdrowie, styl życia
Jak w łodzi seniorzy spędzają czas wolny?
Artykuły Partnerów Społeczeństwo
Wiadomości ŁódźWiadomości Łódź
Follow US

© 2023. Łódź Wiadomości. Lokalny serwis informacyjny.

A może się zapiszesz?

Dołącz do naszej subskrypcji i bądź na bieżąco z aktualnościami.

[mc4wp_form]
Brak Spamu. Możesz się wypisać w każdej chwili.

Removed from reading list

Undo
Go to mobile version