e-Izba startuje ze szkołą dla dzieci i młodzieży

Jak pokazuje Indeks Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego 2021 (DESI), Polska znajduje się na niechlubnym, 24 miejscu, jeśli chodzi o edukację cyfrową dzieci i młodzieży. Mamy bardzo wiele do nadrobienia, gdyż to jedna z najniższym pozycji wśród krajów Unii Europejskiej. Ponadto sami uczniowie jasno wyrazili chęć rozwijania kompetencji cyfrowych. Według raportu NASK „Nastolatki 3.0”, prawie co trzeci nastolatek po ukończeniu edukacji, chciałby pracować w zawodach związanych z internetem i technologiami cyfrowymi.

Dlatego Izba Gospodarki Elektronicznej uruchamia nową Szkołę Gospodarki Cyfrowej – tym razem skierowaną do dzieci i młodzieży. W ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior zostaną przeprowadzone zajęcia merytoryczne i praktyczne. Pierwszy tegoroczny cykl jest zaprojektowany dla uczniów siódmej i ósmej klasy szkoły podstawowej. Młodzi adepci będą mogli zdobyć wiedzę z zakresu kompetencji cyfrowych, odpowiedzialnych i bezpiecznych zakupów online, świadomego i bezpiecznego poruszania się w sieci, mediów społecznościowych czy zastosowania najnowszych technologii. W ramach projektu uczniowie zostaną zaproszeni do siedzib firm członkowskich e-Izby, by poznać środowisko, w jakim funkcjonuje e-handel. Informacje z zakresu edukacji cyfrowej w postaci broszur i materiałów wideo trafią również do rodziców i nauczycieli. Do Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior zostali zaangażowani najlepsi eksperci z obszaru edukacji cyfrowej – nauczyciele, pedagodzy i praktycy.

Do udziału w Szkole Gospodarki Cyfrowej Junior szkoły mogą zgłaszać się za pomocą formularza na stronie www.

„Poszerzenie Szkoły Gospodarki Cyfrowej, która funkcjonuje w naszej organizacji od 10 lat, o projekt edukacyjny dla dzieci i młodzieży była naturalnym kierunkiem. Uważamy, że kompetencje cyfrowe trzeba kształtować już od najmłodszych lat, gdy tylko dziecko zaczyna świadomie korzystać ze smartfona czy tabletu. Postępująca rewolucja technologiczna, pandemia i zdalne nauczanie podkreśliły, jak ważna jest umiejętność świadomego i bezpiecznego poruszania się w sieci. Mamy świadomość, że umiejętności cyfrowe są niezbędnym elementem rozwoju edukacyjnego, a w przyszłości rozwoju zawodowego. Stąd pomysł, aby dzieci z dwóch ostatnich klas szkół podstawowych zabierać do siedziby takich firm jak np.: Allegro, Modivo czy Ceneo. Zależy nam, by poznały od podszewki, jak wygląda praca w najdynamiczniej rozwijającym się sektorze w Polsce” – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

„Rybnik ściśle współpracuje z Izbą Gospodarki Elektronicznej nieprzerwanie od 5 lat. To właśnie jesienią 2017 roku uruchomiliśmy śląski oddział e-Izby, który prężnie realizuje swoją misję i wspiera e-firmy z tego regionu. Jestem dumny, że kolejny projekt, który będziemy wspólnie realizować, będzie pomagał dzieciom i młodzieży rozwijać, tak dziś potrzebne, kompetencje cyfrowe” – dodaje Piotr Kuczera, prezydent Miasta Rybnika.

„Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior to ważny projekt na łódzkiej mapie projektów edukacyjnych. Chcemy zachęcić szkoły i uczniów do pogłębiania wiedzy z zakresu e-commerce. Współczesny świat jest tak scyfryzowany, że inwestycja w kształtowanie tych kompetencji jest kluczową dla dalszego rozwoju biznesów, gospodarek i miast” – podsumował Adam Pustelnik, pierwszy wiceprezydent Miasta Łodzi.

10 lat Szkoły Gospodarki Cyfrowej

e-Izba, od początku swojego istnienia, kładzie duży nacisk na promocję wiedzy i zwiększanie świadomości w zakresie e-commerce. 10 lat temu powołała Szkołę Gospodarki Cyfrowej, która prowadzi działania edukacyjne na rzecz polskiej branży cyfrowej i konsumenta. W tym czasie z jej merytorycznego wsparcia skorzystało około 10000 e-przedsiębiorców i specjalistów e-commerce. Ponadto e-Izba, wspólnie z Fundacją im Lesława A. Pagi, wydała wirtualny podręcznik „Jak założyć e-sklep?”, który trafił do 25000 licealistów. Stale współpracuje również z uczelniami wyższymi, by kształcić studentów w zakresie handlu elektronicznego.

Róża, która wie wszystko o e-commerce

Istotnym elementem projektu Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior jest wydanie słuchowiska pt. „Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?”, będącego przewodnikiem po świecie internetowych zakupów, którego pomysłodawcą i jednym z autorów jest Artur Kurasiński. Słuchowisko to zapowiedź trzeciego komiksu edukacyjnego o technologiach dla dzieci z serii „Róża, a co chcesz wiedzieć?”. Partnerem słuchowiska oraz komiksu „Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?” jest Izba Gospodarki Elektronicznej.

Patronat nad Szkołą Gospodarki Cyfrowej Junior objął Rzecznik Praw Dziecka, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz NASK.

Źródło informacji: Izba Gospodarki Elektronicznej


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *